Zakup w sklepie internetowym i przesłanie danych do Ceneo w celu oceny produktów

Hej, zakupiłem produkt w sklepie internetowym i niedługo po jego zakupie dostałem zaproszenie od Ceneo (nie od sklepu) o ocenę zakupionych przeze mnie produktów.

Podczas zakupu miałem takie opcje do potwierdzenia:

obraz

Z czego obowiązkowy był tylko ten pierwszy i to jego zaakceptowałem.

W wyskakującym oknie dot. cookies nie ma wzmianki o Ceneo, poza tym - sprawa dotyczy tego, że sklep sam wysłał w moim imieniu dane do Ceneo.

Jeśli chodzi o przesyłanie danych do podmiotów zewnętrznych, to w regulaminie znalazłem taki paragraf:

§7 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych

  • Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Konsumentów sklepu jest Sprzedający.
  • Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne. Brak podania danych może uniemożliwiać realizację zakupu.
  • Administrator stosuje odpowiednie środki organizacyjne i techniczne, które zapewniają odpowiednią ochronę podczas przetwarzania danych osobowych.
  • Klientowi co do zasady, w zależności od korzystania z konkretnych funkcjonalności sklepu, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu właściwego dla ochrony danych osobowych, prawo sprzeciwu, prawo dostępu do jego danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
  • Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się pod adresem: (tu adres URL do polityki prywatności)

W polityce prywatności jest natomiast taka wzmianka jeśli chodzi o przesyłanie danych do podmiotów zawnętrznych:

2.3 Komu udostępniamy dane osobowe?

Dane osobowe przekazywane są do osób trzecich wyłącznie w przypadku, gdy wymaga tego proces realizacji zamówienia złożonego w naszym sklepie internetowym, w przypadku uzasadnionego interesu prawnego lub jeżeli użytkownik wyraził na to wcześniej zgodę.

W zależności od sposobu korzystania z naszej strony internetowej, Twoje dane osobowe mogą być przekazywane:
[ … ]

  • firmom świadczącym usługi w zakresie rozwiązań ds. katalogowania reklamacji, np Reklamator.pl
    [ … ]
  • podmiotom prowadzącym usługi opiniotwórcze, (np. ceneo) w celu realizacji programu „Zaufane opinie” i podobne
  • firmą wspierających akcje promocyjne i kampania marketingowe
    [ … ]

Jeżeli osoby trzecie używają danych w ramach ich prawnie uprawnionego interesu, administrator nie ponosi odpowiedzialności za takie przetwarzanie. Przetwarzanie takie rządzi się zasadami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych danych firm i osób.

Na moje rozumienie nie znalazłem prawnej podstawy do przesłania danych o mnie do Ceneo, z czym napisałem do sklepu.

Poniżej uproszczony proces rozmowy:

Bartek: Dzień dobry, dlaczego państwo wysłali moje dane do Ceneo?
Sklep: Dzień dobry, bo zaakceptował Pan wyskakujące okienko no i taki mamy regulamin
B: W regulaminie nie ma jednoznacznej informacji o tym, że prześlecie do Ceneo informacje o moim zakupie. Podczas zakupu nie zaznaczyłem też zgody marketingowej. Bardzo proszę o zmianę regulaminu i skorygowanie formularza zakupowego. Proszę też o wycofanie moich danych z Ceneo.
S: Oczywiście, przekazaliśmy Pana wiadomość do odpowiedniego działu. Jeśli chodzi o zrezygnowanie z ankiet Ceneo, to tu jest link proszę go sobie użyć → [TULINK]
B: Skoro dostałem odnośnik do Ceneo, to co konkretnie zostało przekazane do odpowiedniego działu?
S: Prośba o zmianę regulaminu.
B. Moja prośba dotyczyła zarówno zmiany regulaminu, jak i formularza zakupowego. A jeśli chodzi o Ceneo, to dane przesłaliście wy w moim imieniu, ale bez mojej zgody. Bardzo proszę, żebyście to wy wycofali przesłane dane a także poprawili formularz, żeby dane przyszłych kupujących nie były przesyłane bez ich zgody.

Czy ja (patrząc na skrót konwersacji) dobrze rozumuję?

2 Likes

Tak, dobrze rozumujesz :slight_smile:

4 Likes

Dobra, to zobaczymy co będzie dalej. Odświeżę ten wątek jak będe już wiedział więcej.

2 Likes